Po ogłoszeniu przez Platiniego że Polska wraz z Ukrainą zorganizuje mistrzostwa europy w 2012, webmasterzy i handlarze domenami rzucili się jak na pączki na domeny związane z euro. Jednak najlepsza domena (euro2012.pl) została zarejestrowana trzy lata temu i w dodatku nie przez organizatorów euro lecz firmę z Rzeszowa IDEO za 100 zł.
Organizatorzy, przynajmniej z polskiej strony, zapomnieli jednak zarejestrować kluczowe dla tego wydarzenia domeny. Nazwa euro2012 została już dawno zarejestrowana we wszystkich najważniejszych polskich rozszerzeniach, czyli .pl, .com.pl, a także w rozszerzeniach funkcjonalnych.
Zrobiło się zamieszanie wokół domeny euro2012.pl
Na wielu portalach pojawiły się wiadomości dotyczące tej sprawy, oto tytuły niektórych artykułów:
Euro 2012 – gorące adresy www – Gazeta Wyborcza
Organizatorzy Euro 2012 bez domeny “.pl” – e-biznes.pl
Kupię www.euro2012.pl za 100 tys. zł – Gazeta Wyborcza/wp.pl/Pap
Ile kosztuje Euro2012.pl? – Internet Standard
www.euro2012.pl nie sprzedam – Gazeta Wyborcza
Firma IDEO właściciel domeny euro2012.pl nie zamierza sprzedawać domeny nawet za 100 tys. zł
– Czyim pomysłem była rejestracja domeny, nikt już nie pamięta. Projektujemy serwisy i portale internetowe. Wykupiliśmy domenę bez względu na to, gdzie będą organizowane mistrzostwa, z zamiarem tworzenia serwisu o tym wydarzeniu – mówi Arkadiusz Michno
Domeny związane z euro 2012 na aukcjach
Na aukcjach allegro (euro – znaleziono 132 przedmioty) pojawiły się oferty sprzedaży domen związanych z euro np.
euro2012.info.pl – kup teraz 1 200 PLN
e2012.com.pl – licytacja (bez ceny minimalnej)
e2012.biz – licytacja (bez ceny minimalnej)
finaleuro2012.eu – kup teraz 25 000 PLN
hotele2012.com – kup teraz 20 000 PLN
euro2012-polskaukraina.pl – kup teraz 30 000 PLN
uefa-euro2012.eu – licytacja (bez ceny minimalnej)
www.ME2012.eu – kup teraz 20 120 PLN
Po ogłoszeniu decyzji o przyznaniu Polsce organizacji mistrzostw Europy w piłce nożnej, internauci przypuścili szturm na domeny związane z tym wydarzeniem. Zainteresowanie było ogromne, mimo że kluczowe adresy w domenach .pl, czy .com.pl zostały już dawno zarejestrowane. W nazwa.pl, w kilka minut po ogłoszeniu decyzji UEFA złożono kilkaset zamówień na domeny związane z Euro 2012. Klienci rejestrują najczęściej nazwy, które są kombinacją Euro 2012 oraz słów hotel, bilet, ticket. Widać, że kupno takiej domeny będą chcieli później wykorzystać marketingowo. To znak, że Polscy internauci bardzo dynamicznie reagują na tak ważne wydarzenia – komentuje Daniel Kotyras, Dyrektor ds. Marketingu i PR w NetArt.