Kampanie i reklama Adwords czy pozycjonowanie?
Częstym pytaniem w mediach społecznościowych, na forach dyskusyjnych itp. jest pytanie o wyższość pozycjonowania nad reklamą sponsorowaną lub odwrotnie. Trzeba jednak pamiętać, że obydwa te narzędzia wcale nie muszą się wykluczać, a już na pewno nie są lepsze względem siebie, bo służą do nieco innych celów. Pozycjonowanie zapewnia efekt długotrwały, ale w zamian wymaga większych nakładów pracy. Reklamy sponsorowane pozwalają z kolei na rezultat natychmiastowy, ale krótkotrwały.
W związku z powyższym kampanie i reklama Adwords sprawdzą się wszędzie tam, gdzie zależy nam na szybkim efekcie – tj. w trakcie promocji na jakąś usługę bądź w czasie, kiedy pozycjonowanie nie dało nam jeszcze zadowalających rezultatów. Pozycjonowanie należy robić z kolei pod kątem naszych najważniejszych usług, które w sprzedaży będą zawsze, czyli np. pod kątem frazy: rowery górskie dla sklepu rowerowego.
Skoro już wiemy, że z obydwóch tych usług można (i warto) korzystać jednocześnie, pozostaje pytanie: czy wykonywać je samodzielnie, czy może skorzystać z firmy pozycjonującej? Pozycjonowanie wymaga dużych nakładów pracy, a więc przemyślmy dobrze, czy mamy taką możliwość. Jeśli nie, lepiej sięgnąć po profesjonalne usługi, podobnie zresztą jak w przypadku kampanii. Te bowiem może czasochłonne nie są, ale za to wymagają odpowiednich umiejętności w zakresie ich dostosowania do naszego sklepu. Jeszcze raz więc: kampanie i reklama Adwords oraz pozycjonowanie to usługi, które nie tylko się nie wykluczają, ale przeciwnie – które wzajemnie się uzupełniają.