Marketing sieciowy to nowy i coraz bardziej popularny sposób sprzedaży. Marketing sieciowy nie tylko określa strategię marketingową firmy, ale również sposób jej funkcjonowania. Gałąź sprzedaży bezpośredniej mlm polega na indywidualnym kontakcie z klientem i zaoferowaniu mu produktu, bądź usługi. Jest to odejście od tradycyjnej formy sprzedaży detalicznej. Spotkania zazwyczaj odbywają się w domu klienta, w miejscu jego pracy lub na neutralnym gruncie, a wszystko po to aby zapewnić komfort klientowi. Podczas spotkania sprzedawcy dokonują prezentacji produktu, przedstawiając wachlarz jego zastosowań oraz liczne zalety. Wpisy na Multi Level Marketing, wśród których znajdziemy mnóstwo pozytywnych opinii, wskazują na to, że taki rodzaj sprzedaży cieszy się coraz większym uznaniem. Handlowcy dzięki marketingowi sieciowemu mają możliwość budowania osobistych struktur współpracowników. Wynagrodzenie sprzedawcy znajdującego się w strukturze zależy od planu marketingowego firmy. Wiąże się to z tym, że bycie wysoko w hierarchii firmy nie zawsze idzie w parze z wyższym wynagrodzeniem.