Rate this post

Jeżeli masz stronę internetową pozwól aby inni też ją oglądali, nie chowaj jej w szafie, zrób jej promocję

Mieć stronę firmową można. I można podziwiać ją jak dzieło sztuki w prywatnej kolekcji schowane gdzieś w sejfie. A można też, jak w dobrej galerii, przedstawiać ją dużej społeczności, jaką jest internetowa brać. Takim sposobem na promocję witryny jest pozycjonowanie, w pewnym sensie rzecz z gatunku marketingu. W tym przypadku nie mamy jednak do czynienia z kilkoma panienkami obdzwaniającymi (czytaj irytującymi)poszczególne firmy i osoby, ale w pełni profesjonalna kampanią od analizy słów kluczowych, poprzez poprawienie składni skryptu sajtu, po docelowe pozycjonowanie. Rzecz niby prosta, a zarazem skomplikowana. Taki oksymoron. Jeżeli ktoś nawet naczyta się teorii i zacznie promować według niej swoją stronę pewnie coś osiągnie, jeżeli jest to tematyka niszowa – mało konkurencyjna. Natomiast schody zaczynają się w przypadku wielomilionowych wyników w wyszukiwarce na nasze słowa, które chcielibyśmy rozreklamować. Do białej gorączki może doprowadzić taka sytuacja, gdy samodzielnie poświęcamy dużo czasu na podwyższenie sajtu w wynikach, a rezultat jest mizerny, ba, czasami sajt spada. Wtedy takie osoby udają się do zawodowców. Ci jednak bardzo niechętnie zajmują się „zepsutymi” stronami. Duzo łatwiej jest bowiem wyciągnąć stronę od nowa, niż naprawiać czyjeś błędy. Zdarza się, że w ogóle nie da się poprawić pozycji, jeżeli wpadła w filtr lub dostała tzw. bana. Jeżeli macie Państwo stronę firmową lepiej od razu powierzyć ją profesjonalistom. Oni na bieżąco śledzą zachodzące zmiany w algorytmach browserów i znają niuanse pozycjonownia i optymalizacji.