Sytuacje sporne z klientami
Trafiamy na różny typ klientów biznesowych. Jedni przejawiają postawę partnerską i świetnie się z nimi współpracuje, zaś inni, mimo naszych starań oraz wywiązywania się z warunków zawieranych umów i tak przejawiają postawę roszczeniową.
Zdarza się, że klienci roszczeniowi wstrzymują płatności za świadczoną usługę na podstawie mało znaczących zjawisk. Wynajdują drobne kruczki, którymi później posługują się jako argument, który uzasadnia ich działanie jakim jest brak uiszczenia opłaty. Zdarza się także, że próbują zrywać umowy. Jednym z podstawowych błędów popełnianych przez partnerów biznesowych jest brak zapoznania się z warunkami zawieranej umowy. Odstąpienie od niej często wiąże się z koniecznością poniesienia kar umownych.
Jeżeli wiemy, że nie odzyskamy pieniędzy od naszego klienta, a mimo to jesteśmy pewni co do naszych roszczeń, to pomoże nam w tym windykacja sądowa. Jeśli jednak nasz klient rozwiązuje działalność i ma problemy finansowe to wówczas warto posłużyć się możliwością, jaką jest windykacja polubowna